FUNKCIJOS
1. Prognozuoja asignavimų poreikį, kontroliuoja jų įgyvendinimą ir užtikrina, kad prognozių tikslumo kriterijus nebūtų viršytas.
2. Rengia mokėjimo paraiškas, teikia mokėjimo paraiškų elektroninę informaciją, spausdina, registruoja ir siunčia pasirašytas mokėjimo paraiškas Valstybės iždo departamento atsakingam darbuotojui.
3. Registruoja su asignavimų panaudojimu susijusias bendrojo žurnalo operacijas, atlieka grąžintų lėšų registravimą sistemoje ir vykdo apskaitos duomenų eksporto ir importo procedūras.
4. Įveda duomenis apie tiekėją (lėšų gavėją) ir jo sąskaitą kredito įstaigoje, teikia elektroninę informaciją, registruoja ir atsako už duomenų įvedimo teisingumą.
5. Valstybės iždui atlikus mokėjimo procedūras, eksportuoja mokėjimo paraiškų turinį į buhalterinės apskaitos sistemą.
6. Užtikrina, kad per VBAM sistemą gauta informacija apie išlaidų pagal mokėjimo paraiškas apmokėjimą tiesiogiai tiekėjams yra pagrindas tvarkyti atsiskaitymus su tiekėjais.
7. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo funkcijas buhalterinės apskaitos sistemoje taip:
7.1. registruoja mokėjimo paraiškų turinį, tvarko debitorinių ir kreditorinių įsipareigojimų apskaitą, analizuoja jų atsiradimo priežastis, ruošia debitorinio ir kreditorinio įsiskolinimo ataskaitas bei suderinimo aktus;
7.2. registruoja sąskaitas faktūras už paslaugas pagal padalinius ir tikrina, kad sąnaudos atitiktų patvirtintai išlaidų programai, priemonei, finansavimo šaltiniui ir ekonominei klasifikacijai; atlieka registruojamų dokumentų ir įsipareigojimų einamąją finansinę kontrolę;
7.3. paruošia mokėjimus antruoju parašu ir teikia mokėjimų sąrašą atsakingam asmeniui, importuoja banko išrašus į buhalterinės apskaitos sistemą, tvarko banko kortelių duomenis kompiuterinėje buhalterinės apskaitos sistemoje;
7.4. tvarko banko sąskaitoje esančių lėšų, gautų už suteiktas paslaugas ir turto nuomą, apskaitą bei perveda šias lėšas į Valstybės biudžetą;
7.5. tvarko banko sąskaitoje esančių Europos Sąjungos ir kitų paramos davėjų lėšų apskaitą bei teikia Valdybos vadovybei duomenis apie jų panaudojimą;
7.6. atlieka kasinių išlaidų panaudojimo einamąją finansinę kontrolę pagal išlaidų programas, finansavimo šaltinius ir ekonominės klasifikacijos straipsnius, kad valstybės biudžeto asignavimai būtų naudojami pagal numatytą paskirtį. Gręsiant išlaidų sąmatos ekonominės klasifikacijos straipsnių pereikvojimui, informuoja skyriaus vedėją;
7.7. pagal kompetencija laiku teikia skyriaus darbuotojams, atsakingiems už finansinės atskaitomybės sudarymą, apskaitos duomenis mėnesinėms, ketvirtinėms ir metinėms biudžeto vykdymo ataskaitoms parengti;
7.8. pagal savo kompetenciją kaupia informaciją pagal VSAFAS reikalavimus, reikalingą finansinės atskaitomybės aiškinamajam raštui parengti ir pateikti į Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą, kad būtų laiku pateikti metiniai finansinių ataskaitų rinkiniai konsolidavimui.
8. Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo kitas funkcijas skyriuje:
8.1. dalyvauja materialinių vertybių, pinigų bei skolų, mokėtinų ir gautinų sumų, inventorizacinių ir kitų komisijų darbe;
8.2. kasmet atlieka savo vykdomų dokumentų archyvavimą;
8.3. vykdo kitus su skyriaus funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio pavedimus, siekiant įstaigos tikslų įgyvendinimo.
SPECIALIEJI REIKALAVIMAI
1. Turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą, socialinių mokslų studijų srities ekonomikos ar vadybos ir verslo administravimo krypties buhalterio ar finansininko profesinę kvalifikaciją.
2. Žinoti Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius buhalterinę apskaitą, finansinę atskaitomybę ir sąmatų sudarymą.
3. Būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės tarnybą ir viešąjį administravimą.
4. Mokėti dirbti kompiuteriu, MS Office programiniu paketu.
5. Sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu, išmanyti dokumentų rengimo, tvarkymo bei raštvedybos taisykles.
6. Sugebėti analizuoti problemas, rasti sprendimus, turėti darbo koordinavimo įgūdžių, mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti, analizuoti ir valdyti informaciją.