2021-01-29

2020-aisiais metais užregistruota ir skubiosios pagalbos tarnyboms perduota daugiau pranešimų apie pagalbos poreikį

2020 m. Bendrajame pagalbos centre buvo atsakyta į 2 045 291 pagalbos skambutį, registruoti ir pagalbos tarnyboms perduoti 1 039 783 pranešimai apie pagalbos poreikį. Palyginti su ankstesniais metais, pranešimų perduota daugiau, nors atsakytų skambučių skaičius šiek tiek sumažėjo.

Spėjama, kad nors ir labai pamažu, bet vis daugiau skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112 besikreipiančių asmenų ima suprasti tikrąją jo paskirtį, mažiau gaunama netikslinių skambučių. Deja, piktybinių ir trukdančių skambučių nemažėja: 2020 metais į filtrą nukreipti ir užlaikyti 203 805 trukdantys skambučiai.

Tačiau 2020 m. pastebimai sumažėjo trukdančių SMS žinučių. 2019 m. buvo gauta 50 208 SMS žinutės ir užregistruota 122 prašymai. 2020 m. žinučių gauta 39 700, o prašymų užregistruota 226. Galbūt šiam pokyčiui įtakos turėjo tai, kad keliems piktybines ir trukdančias SMS žinutes siuntinėjusiems asmenims buvo skirtos piniginės baudos.

Daugiausia pranešimų, kaip ir ankstesniais metais, sulaukė policija – 540 006. Šis skaičius 18 tūkst. didesnis nei 2019 m. ir didžiausias, lyginat paskutiniųjų šešerių metų statistiką. Daugiausia užregistruota įvairių viešosios tvarkos pažeidimų (110,9 tūkst.), kelių eismo taisyklių pažeidimų (97,4 tūkst.), smurto artimoje aplinkoje (58 tūkst.). Pranešimų apie smurtą artimoje aplinkoje buvo užregistruota 4 tūkst. daugiau nei 2019 m.

Greitosios medicinos pagalbos kompetencijos įvykių, palyginti su ankstesniais metais, taip pat padaugėjo – buvo 444 471. Ugniagesiai gelbėtojai į pagalbą vyko 32 620 kartų, o aplinkosauginių įvykių užregistruota 15 149.

Vidutinis atsiliepimo laikas 2020 metais siekė 5 sekundes, o per 15 sekundžių buvo atsiliepiama į 91,1 proc. skambučių.

Vidutinė pokalbio trukmė pailgėjo 2 sekundėmis ir siekė 1 minutę 54 sekundes. Bendra pokalbių įrašų trukmė siekė 38,8 tūkst. valandų (norint juos visus perklausyti prireiktų 4,4 metų).

Vienam operatoriui per metus teko atsakyti į daugiau nei 12 tūkst. skambučių ir „prakalbėti“ 10 parų.

Nepaisant šių įspūdingų skaičių, krūvis darbuotojams neišaugo, nes jų gretas sėkmingai papildė naujokai. Per metus vidutinis skambučius aptarnaujančių darbuotojų skaičius išaugo nuo 153 iki 177 – tai didžiausias jų skaičius per pastaruosius šešerius metus.

Palaipsniui augantis skubiosios pagalbos skambučių operatoriaus specialybės patrauklumas nuteikia optimistiškai ir leidžia tikėtis, kad Bendrajame pagalbos centre ir ateityje netrūks pavyzdingų, motyvuotų ir savo darbą išmanančių specialistų, pasirengusių reaguoti į pagalbos prašymus, gaunamus skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112.